Veelgestelde vragen
Hoe komt Graffa aan de kunstwerken in de webshop?
Wij sluiten met de kunstenaars een consignatie-overeenkomst. Juridisch betekent dit dat wij de kunstwerken namens de kunstenaar verkopen en dat de werken formeel in bezit blijven van de kunstenaar totdat er een verkoop heeft plaatsgevonden. Zoals een traditionele galerie dit meestal ook doet.
Kan ik een kunstwerk ook ingelijst kopen?
We hebben ervoor gekozen om de kunstwerken standaard niet-ingelijst aan te bieden. In sommige gevallen wordt er wel kosteloos een bijpassend passe-partout meegeleverd. Dit staat dan vermeld bij de beschrijving van het werk. Incidenteel bieden we je toch ook de keuze om het werk wel of niet-ingelijst af te nemen.
Lijstwerk is maatwerk en wij willen bij voorkeur niet de keuze voor jou als kunstliefhebber bepalen. Wij willen indien gewenst wel met je meedenken en je zo mogelijk op weg helpen. Neem daarover telefonisch contact met ons op om het e.e.a. met elkaar af te stemmen.
Kan ik een kunstwerk ook eerst in het echt zien?
Graffa is een digital first gallery, wat betekent dat al onze activiteiten zoveel als mogelijk digitaal en online worden verricht. Maar ben je geïnteresseerd in één of meerdere kunstwerken en wil je deze voor aanschaf eerst in het echt zien, dan maken we graag een afspraak met je. Neem daarover telefonisch contact met ons op om het e.e.a. met elkaar af te stemmen.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn kunstwerk ontvang?
We versturen bestellingen in principe dagelijks. Over het algemeen ontvang je jouw aankoop na 2 werkdagen.
We houden je per mail op de hoogte van de levering van je bestelling. Op het moment dat wij het pakket hebben verzonden ontvang je van PostNL Track & Trace informatie waarmee je de levering kunt volgen.
Je kunt er ook voor kiezen om jouw bestelling bij een PostNL-punt op te halen.
Hoe verpakken jullie de kunstwerken?
Dit is afhankelijk van het formaat en dikte van het papier. Kleine werken verzenden we in stevige kartonnen enveloppen. Grote werken worden verzonden in kokers. Het is slim om het kunstwerk nadat je dit hebt ontvangen uit de koker te halen en plat te bewaren.
Kan ik een kunstwerk bij Graffa ophalen?
Dit is ook mogelijk. Neem daarover voor de aanschaf van een werk telefonisch contact met ons op om het e.e.a. af te stemmen.
Hoe moet ik mijn kunstwerk terugsturen?
Je kunt een kunstwerk binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het enige wat je hoeft te doen is het formulier voor herroeping invullen en samen met het kunstwerk in oorspronkelijke staat, onbeschadigd en in de originele verpakking liefst verzekerd terugsturen. Bij het terugsturen van je bestelling verzend je het pakket via een pakketdienst naar keuze. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending behandelen wij deze en betalen wij je na controle van het kunstwerk op eventuele beschadigingen het aankoopbedrag terug.
Betaal ik verzendkosten?
Vrijwel alle aankopen worden door ons gratis verzonden. Bij ingelijste werken kan dit anders zijn, hetgeen dan in de beschrijving bij het werk vermeld wordt.
Mocht je van ons herroepingsrecht gebruik willen maken dan dien je jouw aanschaf(fen) binnen de gestelde termijn en liefst verzekerd retour te zenden. Deze kosten zijn voor jouw rekening.
Moet ik een account aanmaken indien ik een kunstwerk wil kopen?
Nee, dat is niet nodig, maar voor jou wel handig, zeker als je in de toekomst andere kunstwerken bij ons denkt aan te schaffen.
Waarom heb ik geen e-mail ontvangen na het aanmaken van een account?
Het gebeurt regelmatig dat een eerste e-mail vanuit ons systeem in jouw spam/junkfolder terecht is gekomen. Als je een account hebt aangemaakt, zou je binnen enkele seconden een e-mail met de bevestiging moeten ontvangen. Als dat na enkele minuten nog niet het geval is en je hebt ook de spam/junkfolder gecontroleerd, neem dan per e-mail contact met ons op.