🚛 Gratis verzending in Nederland

Limited prints and drawings

Graffa Gallery

Graffa Gallery wil grafiek en tekeningen van hedendaagse kunstenaars weer voor het voetlicht brengen. Gevestigde galerieën kiezen bij hun collecties immers steeds vaker voor andere disciplines met veelal hogere opbrengsten.

Dit is Akke Schutte, oprichter en voormalig eigenaar van een galerie in Utrecht, al vele jaren een doorn in het oog. Als fanatiek verzamelaar heeft zij vrienden en familie vanuit haar werfkelder aan de Oude Gracht enthousiast weten te maken voor het kopen van grafiek. Zo kwam ook Ben Alfrink met haar in contact. Na ampel beraad werd besloten om een vervolg te geven aan deze activiteiten resulterend in de oprichting van Graffa Gallery.

Met ons lage-kostenmodel kunnen wij een grote collectie van grafiek en tekeningen tegen aantrekkelijke prijzen aanbieden.

We zijn gestart met 10 kunstenaars, die gezamenlijk ruim 300 werken hebben ingebracht. Het aantal kunstenaars en werken zal later toenemen.

Graffa Gallery is ontworpen en ontwikkeld door Ben’s zoon Ties. Gedrieën gaan wij grafiek en tekeningen van vooraanstaande Nederlandse kunstenaars weer terug op de kaart zetten.

Ons team

  • Akke-Schutte

    Akke Schutte

    Groot kenner van grafiek en initiatiefnemer.
  • Ben-Alfrink

    Ben Alfrink

    Enthousiast verzamelaar van hedendaagse kunst.
  • profile

    Ties Alfrink

    Grafisch ontwerper met een voorliefde voor ambachtelijke druktechnieken.

Nieuwsbrief

* verplicht veld




Contact

Telefoon: +31 611 372 074
e-mail: info@graffa.nl

Vossenlaan 16
3735 KN Bosch en Duin

KvK: 75408376
BTW: NL860271857B01

Veelgestelde vragen

Hoe komt Graffa aan de kunstwerken in de webshop?

Wij sluiten met de kunstenaars een consignatie-overeenkomst. Juridisch betekent dit dat wij de kunstwerken namens de kunstenaar verkopen en dat de werken formeel in bezit blijven van de kunstenaar totdat er een verkoop heeft plaatsgevonden. Zoals een traditionele galerie dit meestal ook doet.

Kan ik een kunstwerk ook ingelijst kopen?

We hebben ervoor gekozen om de kunstwerken standaard niet-ingelijst aan te bieden. In sommige gevallen wordt er wel kosteloos een bijpassend passe-partout meegeleverd. Dit staat dan vermeld bij de beschrijving van het werk. Incidenteel bieden we je toch ook de keuze om het werk wel of niet-ingelijst af te nemen.

Lijstwerk is maatwerk en wij willen bij voorkeur niet de keuze voor jou als kunstliefhebber bepalen. Wij willen indien gewenst wel met je meedenken en je zo mogelijk op weg helpen. Neem daarover telefonisch contact met ons op om het e.e.a. met elkaar af te stemmen.

Kan ik een kunstwerk ook eerst in het echt zien?

Graffa is een digital gallery, wat betekent dat al onze activiteiten zoveel als mogelijk digitaal en online worden verricht. Er is dus niet een galerie in de traditionele zin van het woord. Ben je geïnteresseerd in één of meerdere kunstwerken en wil je deze voor eventuele aanschaf eerst in het echt zien, dan kunnen we dat regelen. Neem daarover telefonisch contact met ons op om het e.e.a. met elkaar af te stemmen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn kunstwerk ontvang?

We versturen 1 – 2 keer per week bestellingen. Over het algemeen ontvang je jouw aankoop na 2 – 5 werkdagen. Duurt dit te lang voor je? Laat het ons weten via een e-mail, dan proberen we daar rekening mee te houden.

We houden je per mail op de hoogte van de levering van je bestelling. Op het moment dat wij het pakket hebben verzonden ontvang je van PostNL Track & Trace informatie waarmee je de levering kunt volgen.

Hoe verpakken jullie de kunstwerken?

Dit is afhankelijk van het formaat en dikte van het papier. Kleine werken verzenden we in stevige kartonnen enveloppen. Grote werken worden verzonden in kokers. Het is slim om het kunstwerk nadat je dit hebt ontvangen uit de koker te halen en plat te bewaren.

Kan ik een kunstwerk bij Graffa ophalen?

Hoewel wij geen galerie in de traditionele zin van het woord zijn, is dit ook mogelijk. Neem daarover bij de aanschaf van een werk telefonisch contact met ons op om het e.e.a. af te stemmen.

Hoe moet ik mijn kunstwerk terugsturen?

Je kunt een kunstwerk binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het enige wat je hoeft te doen is het formulier voor herroeping invullen en samen met het kunstwerk in oorspronkelijke staat, onbeschadigd en in de originele verpakking liefst verzekerd terugsturen. Bij het terugsturen van je bestelling verzend je het pakket via een pakketdienst naar keuze. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending behandelen wij deze en betalen wij je na controle van het kunstwerk op eventuele beschadigingen het aankoopbedrag terug.

Betaal ik verzendkosten?

Vrijwel alle aankopen worden door ons gratis (aangetekend en verzekerd) verzonden. Bij ingelijste werken kan dit anders zijn, hetgeen dan in de beschrijving vermeld wordt.

Mocht je van ons herroepingsrecht gebruik maken dan dien je je aanschaf(fen) binnen de gestelde termijn en liefst verzekerd retour te zenden. Deze kosten zijn voor jouw rekening.

Moet ik een account aanmaken indien ik een kunstwerk wil kopen?

Nee, dat is niet nodig, maar voor jou wel handig, zeker als je in de toekomst andere kunstwerken bij ons denkt aan te schaffen.

Waarom heb ik geen e-mail ontvangen na het aanmaken van een account?

Het gebeurt regelmatig dat een eerste e-mail vanuit ons systeem in jouw spam/junkfolder terecht is gekomen. Als je een account hebt aangemaakt, zou je binnen enkele seconden een e-mail met de bevestiging moeten ontvangen. Als dat na enkele minuten nog niet het geval is en je hebt ook de spam/junkfolder gecontroleerd, neem dan per e-mail contact met ons op.

Updating…
  • Geen producten in je winkelmand.